Archiwum Polityki

Katastrofa samochodowa

Rynek samochodowy jako pierwszy stał się ofiarą załamania koniunktury gospodarczej i dziś wyjątkowo dotkliwie odczuwa jej konsekwencje. Firmy handlujące autami od wielu miesięcy notują spadek sprzedaży. Jednak tak źle jak w minionym lipcu jeszcze nie było – nowe samochody kupiło zaledwie 26 tys. klientów. To o ok. 39 proc. mniej niż w lipcu ubiegłego roku i ponad 55 proc. niż rok wcześniej. Polacy, jeśli decydują się na zakup samochodu, najchętniej kupują auta najtańsze – Fiata Seicento, Skodę Fabię (jeden z nielicznych modeli, których sprzedaż wzrosła) i Daewoo Matiza. Kłopoty Daewoo sprawiły, że na pozycji lidera umocnił się Fiat. Co czwarty kupowany w Polsce samochód jest tej marki. AG

Polityka 35.2001 (2313) z dnia 01.09.2001; Gospodarka; s. 58
Reklama