Polacy jako klienci zachowują się spośród Europejczyków najbardziej inteligentnie. Za nami są Francuzi, Czesi i Niemcy, zaś ostatnie dwa miejsca zajmują Włosi i Brytyjczycy. Badanie przeprowadziła The Future Foundation na zlecenie Visy. Najważniejsze kryteria to: oszczędność, samokontrola, otwartość na nowe produkty oraz umiejętność porównywania i zdobywania informacji o towarach. Polacy okazali się mistrzami samokontroli. Najrzadziej, podobnie jak Włosi i Hiszpanie, wydajemy pieniądze pod wpływem impulsu, czyli wykazujemy już sporą odporność na atrakcyjne promocje. Bezradni wobec nich okazują się często Węgrzy i Szwedzi, cierpią potem katusze, ponieważ są równocześnie najbardziej oszczędni. Wykazujemy też dużą otwartość na nowe marki. Odwrotnie niż konserwatywni Węgrzy i Brytyjczycy. Ci ostatni jednak są nie do pobicia, jeśli chodzi o umiejętność porównywania różnych produktów. Naszą słabą stroną jest natomiast zdobywanie informacji o towarze, który zamierzamy kupić. Jeśli już zadajemy sobie trud, to przy zakupie drogich urządzeń elektronicznych i telefonów komórkowych.