Liczba użytkowników Internetu w Polsce – wg analityków inwestycyjnych Banku Handlowego – wzrośnie w ciągu 10 lat z 3 mln osób dzisiaj do 17 mln w 2010 r. Oznacza to, że blisko połowa obywateli Polski znajdzie się w cybersieci. W związku z tym przewiduje się również wzrost obrotów reklamowych osiąganych za pośrednictwem Internetu (średnie tempo wzrostu 10 proc. rocznie). Przypuszczalnie w ciągu dekady przychody z reklam w Internecie przekroczą sumę 2 mld zł.
Najpopularniejsze polskie portale internetowe*
Onet ...... 68,3%Wirtualna Polska ...... 63,5%
Yahoo ...... 31,0%
Interia ...... 29,4%
Arena ...... 26,6%
*Procent deklarujących, że kiedykolwiek odwiedzili wyżej wymienione portale
Źródło: SMG/KRC Media styczeń 2001
Polityka
11.2001
(2289) z dnia 17.03.2001;
Gospodarka;
s. 66