Archiwum Polityki

Reklama w sieci

Liczba użytkowników Internetu w Polsce – wg analityków inwestycyjnych Banku Handlowego – wzrośnie w ciągu 10 lat z 3 mln osób dzisiaj do 17 mln w 2010 r. Oznacza to, że blisko połowa obywateli Polski znajdzie się w cybersieci. W związku z tym przewiduje się również wzrost obrotów reklamowych osiąganych za pośrednictwem Internetu (średnie tempo wzrostu 10 proc. rocznie). Przypuszczalnie w ciągu dekady przychody z reklam w Internecie przekroczą sumę 2 mld zł.

Najpopularniejsze polskie portale internetowe*

Onet ...... 68,3%

Wirtualna Polska ...... 63,5%

Yahoo ...... 31,0%

Interia ...... 29,4%

Arena ...... 26,6%

*Procent deklarujących, że kiedykolwiek odwiedzili wyżej wymienione portale

Źródło: SMG/KRC Media styczeń 2001

Polityka 11.2001 (2289) z dnia 17.03.2001; Gospodarka; s. 66
Reklama