Wśród bestsellerów pierwszego półrocza 2006 r. dominują składanki z przebojami, ciągle dobrze trzyma się smooth jazz, ale da się też zauważyć nieco mniejsze zainteresowanie typowym popem (Beata Kozidrak dopiero na 20 miejscu). Największym wzięciem cieszą się dokonania Piotra Rubika, choć w przypadku „Tu Es Petrus” w grę wchodzi niewątpliwie pozamuzyczny kontekst papieski.
Generalnie jednak częściej kupujemy muzykę tzw. użytkową albo rozrywkową niż jakąkolwiek inną. A oto czołowa dwudziestka:
1. Piotr Rubik, Oratorium Tu Es Petrus, Universal – 99 tys.
2. The Best Smooth Jazz... Ever! Vol. 3, EMI – 96 tys.
3. Tylko mnie kochaj (ścieżka dźwiękowa), EMI – 46 tys.
4. Bravo Hits Wiosna 2006, Universal – 41 tys.
5. Piotr Rubik, Rubikon, Sony/BMG – 40 tys.
6. RMF FM Najlepsza muzyka 2006, Sony/BMG – 37 tys.
7. Bravo Lato 2006, Universal – 32 tys.
8. Virgin, Ficca, Universal – 31 tys.
9. Myslovitz, Happines Is Easy, EMI – 28 tys.
10. Radio Zet – Lato 2006, Universal – 28 tys.
11. The Best Classics... Ever!, EMI – 27 tys.
12. RMF FM na wiosnę – 27 tys.
13. Tokio Hotel, Schrei – 27 tys.
14. Radio Zet – Czułe granie – 26 tys.
15. Blog 27, LOL – 24 tys.
16. Red Hot Chili Peppers, Stadium Arcadium, Warner – 23 tys.
17. David Gilmour, On An Island, EMI – 22 tys.