Archiwum Polityki

Lekkie Granie

Wśród bestsellerów pierwszego półrocza 2006 r. dominują składanki z przebojami, ciągle dobrze trzyma się smooth jazz, ale da się też zauważyć nieco mniejsze zainteresowanie typowym popem (Beata Kozidrak dopiero na 20 miejscu). Największym wzięciem cieszą się dokonania Piotra Rubika, choć w przypadku „Tu Es Petrus” w grę wchodzi niewątpliwie pozamuzyczny kontekst papieski.

Generalnie jednak częściej kupujemy muzykę tzw. użytkową albo rozrywkową niż jakąkolwiek inną. A oto czołowa dwudziestka:

1. Piotr Rubik, Oratorium Tu Es Petrus, Universal – 99 tys.

2. The Best Smooth Jazz... Ever! Vol. 3, EMI – 96 tys.

3. Tylko mnie kochaj (ścieżka dźwiękowa), EMI – 46 tys.

4. Bravo Hits Wiosna 2006, Universal – 41 tys.

5. Piotr Rubik, Rubikon, Sony/BMG – 40 tys.

6. RMF FM Najlepsza muzyka 2006, Sony/BMG – 37 tys.

7. Bravo Lato 2006, Universal – 32 tys.

8. Virgin, Ficca, Universal – 31 tys.

9. Myslovitz, Happines Is Easy, EMI – 28 tys.

10. Radio Zet – Lato 2006, Universal – 28 tys.

11. The Best Classics... Ever!, EMI – 27 tys.

12. RMF FM na wiosnę 27 tys.

13. Tokio Hotel, Schrei 27 tys.

14. Radio Zet – Czułe granie 26 tys.

15. Blog 27, LOL 24 tys.

16. Red Hot Chili Peppers, Stadium Arcadium, Warner – 23 tys.

17. David Gilmour, On An Island, EMI – 22 tys.

Polityka 30.2006 (2564) z dnia 29.07.2006; Kultura; s. 56
Reklama