Niemieckie wydawnictwo Bauer (m.in. „Twój Styl”, „Pani”, „Tele Tydzień”) kupuje akcje spółki Broker FM, właściciela największego polskiego komercyjnego radia: RMF FM. Na transakcję musi co prawda wyrazić zgodę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale jeśli do zakupu dojdzie, nowy właściciel zamierza wycofać spółkę radiową z giełdy.
Prof. Wiesław Godzic, medioznawca, przyznaje, że to wydarzenie przełomowe, ale uspokaja: – Nie obawiałbym się, że Niemiec nas wykupuje, bo nowy właściciel chce zrobić interes, będzie mu więc zależało, żeby kondycja rozgłośni była dobra. Zdaniem prof. Godzica ewentualne przejęcie RMF przez Bauera może być pierwszym krokiem do budowy dużo większego koncernu medialnego, ale nawet to może być czymś pozytywnym: – Zawsze jest dobrze, jeśli w obiegu pojawiają się nowe pieniądze. To oznacza rozwój rynku. Ten proces, dodaje medioznawca, zaburza jednak dwuznaczna pozycja nadawców publicznych, co widać np. na rynku reklam. – TVP jest przecież zwyczajną spółką, a jednocześnie instytucją misyjną wspieraną przez państwo. Dzięki temu może sobie pozwolić na upusty cen reklam, co utrudnia życie pozostałym graczom.