Archiwum Polityki

Zadbaj o swoją markę

Takim hasłem organizatorzy „kampanii gospodarczej na rzecz nowych marek” zamierzają zachęcać polskich przedsiębiorców do dbania o wizerunek swoich produktów i tworzenia z nich wyrobów markowych. Badania wykazują, że klienci chętniej sięgają po takie właśnie produkty, bo dają im one poczucie bezpieczeństwa, wiarygodności i dobrej jakości. W efekcie towary polskich producentów wypierane są przez produkty koncernów zagranicznych – importowane jak i te wytwarzane w kraju. Kampania choć skierowana głównie do przedsiębiorców będzie prowadzona tak jak akcja reklamowa produktów masowych – na ulicach zawisną plakaty z hasłem „Zadbaj o swoją markę”, w mediach pojawią się podobnej treści reklamy. Rodzi to pytanie o sens przedsięwzięcia, którego autorzy mają kłopoty ze zidentyfikowaniem i dotarciem do tzw. grupy docelowej, czyli właściwego kręgu adresatów. Jak wynika z badań konsumentów, do wyrobów markowych nie trzeba przekonywać, natomiast wszechobecna reklama budzi irytację.

Kochane marki

Marki towarów kupowanych w Polsce najchętniej

1. Danon
2. Winiary
3. Pollena 2000
4. Hortex
5. Vizir
6. Adidas
7. Coca-Cola
8. Knorr
9. Wedel
10. Big Star
Źródło: Taylor Nelson Sofres OBOP maj/czerwiec 2000

Polityka 27.2000 (2252) z dnia 01.07.2000; Gospodarka; s. 61
Reklama