Archiwum Polityki

Żegnaj Mariolu

Żegnaj Mariolu o-kocim spojrzeniu. Koniec z łódką Bols i piwem mocno zmrużonym. Żarty się skończyły. Sejm zmienił ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi likwidując większość szpar, przez które specjaliści od marketingu próbowali przeciskać się z reklamami piwa i trunków mocniejszych. Przy okazji odżyła dyskusja na temat związku między reklamą a skłonnością do alkoholu.

To już kolejna nowelizacja ustawy. Wprowadza nowe przepisy służące walce z alkoholizmem. Są wśród nich dość kontrowersyjne regulacje, np. sprzedawcy będą mogli legitymować kupujących, jeśli pojawi się u nich wątpliwość, czy osoba prosząca o alkohol jest pełnoletnia, zaś pracodawcy zyskają prawo do kontrolowania trzeźwości pracowników. Wprowadzono też zakaz picia alkoholu w miejscach publicznych do tego nie przeznaczonych.

Jednak największe emocje wywołała sprawa reklamy.

Polityka 10.2001 (2288) z dnia 10.03.2001; Wydarzenia; s. 17