Archiwum Polityki

Na fali zamiast na drucie

Gigantyczna podwyżka miesięcznego abonamentu za użytkowanie telefonu stacjonarnego, jaką zafundowała nam od początku maja TP SA, skłoniła Polską Telefonię Cyfrową do rozpoczęcia wielkiej kampanii reklamowej. PTC (operator sieci ERA) wyśle kilkanaście milionów listów do gospodarstw domowych z informacją, że jej najtańszy miesięczny abonament kosztuje już tylko 24,30 zł (podstawowy abonament TP SA to 42,70 zł). Osoby dzwoniące sporadycznie lub do sieci komórkowych powinny więc dobrze policzyć, czy nie opłaca im się w ogóle zrezygnować z telefonu stacjonarnego i kupić przenośny, choćby na kartę z przedpłatą. Można spodziewać się, że konkurencyjna sieć Plus pójdzie w ślady Ery i też zacznie intensywniej się reklamować. Być może powściągnie to w przyszłości apetyt TP SA na podwyżki. Najbardziej jednak potrzebny jest jej normalny konkurent, czyli duży operator telefonii stacjonarnej. A tego ciągle nie widać.

Polityka 21.2001 (2299) z dnia 26.05.2001; Gospodarka; s. 68
Reklama