Archiwum Polityki

Odchudzanie Żerania

Daewoo FSO zamierza ogłosić zwolnienia grupowe. Nieoficjalnie mówi się, że pracę może stracić nawet 1300 osób, czyli co czwarty zatrudniony na Żeraniu. Dokładna liczba zależy od negocjacji zarządu ze związkami zawodowymi, które mają zostać zakończone jeszcze w tym miesiącu. Sprzedaż nowych aut w Polsce spadła w ubiegłym roku o około 25 proc., a załamanie sprzedaży Daewoo było jeszcze większe. W przeciwieństwie do Fiata Żerań nie może rekompensować spadku sprzedaży krajowej eksportem. Polityka eksportowa zależy bowiem od koncernu, więc na większość rynków europejskich wysyła się auta produkowane w Korei, choć wtedy obowiązuje je 10-proc. cło wwozowe. Gdyby Daewoo wysyłało auta produkowane w Polsce, nie byłyby one clone. Na kłopoty zadłużonego Daewoo FSO z niepokojem patrzą pracownicy firm kooperujących z nim, w których zatrudnionych jest 8,4 tys. osób.

Polityka 7.2001 (2285) z dnia 17.02.2001; Gospodarka; s. 61
Reklama