Archiwum Polityki

Cytaty

Lise zawiedzie Francuzów do krainy euro. Ta 12-letnia dziewczynka o imieniu wymyślonym przez agencję reklamową Publicis poprowadzi wielomiesięczną kampanię mającą przyzwyczaić Francję do nowej wspólnej waluty. A powinno się to dokonać jak najszybciej, bowiem od 1 lipca tego roku wchodzą czeki wystawiane w euro, a o północy 31 grudnia 2001 r. wkraczają już prawdziwe europejskie pieniądze. Będą obowiązywać wspólnie z frankami do 18 lutego 2002 r., aby od następnego dnia panować już samodzielnie w codziennych operacjach z portmonetką i portfelem. Czasu pozostało więc niewiele, a do pokonania jest przede wszystkim ogromna bariera psychologiczna. Trzeba się bowiem jak najprędzej nauczyć przeliczać ze starych pieniędzy na nowe, aby móc się zorientować bez pudła, ile co naprawdę teraz kosztuje. To właśnie Lise w tysiącach anonsów telewizyjnych i w 10 milionach książeczek instruktażowych poprowadzi codzienne rachunki. Dla uproszczenia oficjalny kurs euro wobec franka francuskiego – 6,55967 – zaokrąglono do 6,5 franka. „Euro – razem to będzie łatwiej” – przekonuje na każdym kroku Lise. Na razie niewielu Francuzów jest tego samego zdania.

Le Monde, Paryż

Polityka 6.2001 (2284) z dnia 10.02.2001; Cytaty; s. 14
Reklama