Archiwum Polityki

Firmy bez adresu

Afera z rzekomym niedozwolonym finansowaniem kampanii prezydenckiej Mariana Krzaklewskiego przez PKN Orlen zwróciła uwagę na fakt, że właśnie minął termin składania do Państwowej Komisji Wyborczej sprawozdań kandydatów. Dokumenty rzeczywiście wpłynęły, ale ich lektura prowokuje do kolejnych pytań. Coś się ujawnia, lecz niezupełnie.

Większość firm zamieszczonych w sprawozdaniach jako oficjalni sponsorzy kampanii (limitem wpłat było 70 tys.) nie jest wymieniana nie tylko w najnowszych książkach telefonicznych, ale również w aktualnej „Panoramie firm”. Można z tego wnioskować, że powstały bardzo niedawno. Często nie zgadza się numeracja w adresach, a w sprawozdaniu Mariana Krzaklewskiego aż w 11 przypadkach pełnomocnik nie podał adresu sponsorskich firm, czasami brak nawet miejscowości.

Polityka 3.2001 (2281) z dnia 20.01.2001; Wydarzenia; s. 17