Archiwum Polityki

Info-kiosk

• Mistrz horroru Stephen King sam przeżywa horror. Niedawno pisaliśmy o nim, że na bieżąco publikuje swoją książkę w Internecie, a każdy zainteresowany może ją sobie poczytać po uiszczeniu niewielkiej opłaty. Horror Kinga polega na tym, że hackerzy komputerowi (mówiąc po polsku, złodzieje) wykradli kopię książki w wersji elektronicznej i za darmo rozpowszechniają ją w Internecie.

• Około 4,9 mln Polaków deklaruje, że ma dostęp do Internetu, z czego 3,7 mln korzysta regularnie z sieci – wynika z badań OBOP. Najpopularniejszym portalem internetowym (inaczej mówiąc, magazynem wszelakich informacji) jest Onet.pl, a za nim – Wirtualna Polska, Yahoo!, Altavista.

• 2 mld zł ściągnął w ubiegłym roku do budżetu państwa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dawny Urząd Antymonopolowy). Tyle mu się udało wyegzekwować z kar nałożonych na przedsiębiorstwa uprawiające praktyki monopolistyczne.

• 25 proc. Polaków – zdaniem Pentora – nie posiada żadnych oszczędności.

• 5,5 mld zł wydano w ubiegłym roku w Polsce na reklamę. Najwięcej – bo 3,9 mld zł – zabrały z tej sumy dla siebie media telewizyjne. W bieżącym roku ogólne wydatki na reklamę mają wzrosnąć o jedną piątą.

• Jakie marki papierosów Polacy palą najchętniej? Oto kolejność według wielkości sprzedaży: Mocne, Caro, Klubowe, Marlboro, Sobieski, Popularne, Marsy, L and M, Golden American. Największymi dostawcami papierosów na polski rynek są Philip Morris Polska i Reemtsma Polska, do których należy ponad połowa rynku.

• Polska awansowała na liście najbardziej konkurencyjnych krajów świata; lista jest przygotowywana przez International Institute for Management Development w Lozannie.

Polityka 18.2000 (2243) z dnia 29.04.2000; Gospodarka; s. 66
Reklama