Archiwum Polityki

Info-kiosk

• Gigant samochodowy DaimlerChrysler, powstały niedawno z połączenia koncernu amerykańskiego i niemieckiego, ma wkrótce dokonać fuzji z japońską firmą Mitsubishi.

• W ostatnich latach przeżywamy chyba największy przyrost demograficzny, gdy idzie o młodzież w wieku 15 lat. W 1990 r. mieliśmy 623 tys. 15-latków, w 1999 r. – było ich prawie 700 tys. Czekają na nich 2003 licea, 5225 techników i 2435 zawodówek. Jest niemal pewne, że nie dla wszystkich chętnych znajdzie się miejsce do nauki.

• Jeden z banków francuskich jest tak pewien zabezpieczenia swoich kart kredytowych, że gotów jest wypłacić nagrodę hakerowi, który złamie kody szyfrujące karty. 150 tys. dolarów jest do wzięcia.

• Gilberto Benetton chce razem ze swoimi restauracjami szybkiego żywienia – Spizzio – złamać w Europie monopol McDonaldsa.

• Na świecie w reklamach sponsorowanych firmy najwięcej wydają na sport (prawie 70 proc. wydatków na sponsoring), rozrywka pochłania 10 proc., targi – 9 proc., dobroczynność – 9 proc., sztuka – 6 proc. (moj)

Polityka 15.2000 (2240) z dnia 08.04.2000; Gospodarka; s. 70
Reklama