Archiwum Polityki

Hojna Hellena

O przedsiębiorstwach bywa głośno, gdy się reklamują, bankrutują lub gdy budzą nadmierne zainteresowanie polityków. O Hellenie, która – według Pentora – zawładnęła już 35 proc. rynku napojów niegazowanych, zaś skandal w Horteksie ułatwił jej też ekspansję w sokach i napojach owocowych – głośno jest z zupełnie innego powodu. Ta kaliska prywatna firma (spółka akcyjna, której głównym udziałowcem jest Zenon Sroczyński) zbudowała budynek mieszkalny, klucze zaś do w pełni wykończonych dwudziestu kilku lokali podarowała najuboższym rodzinom z Kalisza i okolic. Mieszkania są dwupokojowe, nowi lokatorzy wraz z kluczami otrzymali notarialny akt własności. – Największym problemem było wyłonienie z grupy kilkuset chętnych grona najbardziej potrzebujących – stwierdził jeden z dyrektorów firmy. – Wprawdzie przedsiębiorstwo prywatne może dokonać darowizny komu zechce, ale nam szczególnie zależało, aby mieszkańcy Kalisza uznali, że dobrze wybraliśmy tych, którym należało pomóc.

Polityka 46.2000 (2271) z dnia 11.11.2000; Gospodarka; s. 66
Reklama