Archiwum Polityki

Jak przyciągnąć klienta do witryny

Kto chce osiągnąć sukces w elektronicznej gospodarce, musi zadbać o dobre miejsce w cyberprzestrzeni. To miejsce to adres witryny WWW. Sama rejestracja dobrej domeny nie gwarantuje wyników. Jak spowodować, żeby adres ten odwiedzali internauci? Jak ich zachęcić, by po kilku sekundach przyglądania się naszej ofercie nie uciekali do znajdującej się o kliknięcie myszą obok konkurencji? Co zrobić, by chcieli wracać pod nasz adres, uznając go za dobrą, sprawdzoną markę? Zapytaliśmy o to fachowców od reklamy.

Radzi
Tomasz Czudowski,
szef działu e-marketingu w AMG:NET

• Podobnie jak w mediach tradycyjnych, również w Internecie nie ma szybkiego i łatwego sposobu na wykreowanie własnej marki i zdobycie zaufania klientów. Zmieniła się technologia, jednak reguły pozyskiwania odbiorcy pozostały takie same. Pojedyncza kampania polegająca na umieszczaniu bannerów (anonsów reklamowych w witrynach internetowych) lub wysyłce e-maili nie zapewni sukcesu. Tworzenie marki wymaga długotrwałej i zharmonizowanej komunikacji z nabywcą. Opracowując jednak właściwą strategię promocji internetowej, można z małej firmy zrobić sieciowego giganta. Prawdą jest, że kilka lat temu – kiedy Internet był jeszcze młody – tworzenie marki nie wymagało większych nakładów finansowych. Dzisiaj jest inaczej. Ogromne budżety marketingowe nowo powstających przedsięwzięć internetowych niemal wykluczają mniejszych graczy. W polskim Internecie jest jednak nadal miejsce na dobre pomysły, a ich urzeczywistnienie nie wymaga tak dużych inwestycji finansowych jak na Zachodzie.

• W Internecie markę można promować na dwa sposoby. Za pomocą kampanii reklamowych oraz tzw. witryn. Aby rozwijać wizerunek marki w sieci, wymagane jest zespolenie obu tych narzędzi. Dlatego skuteczne promocje to te, w których wykorzystuje się odpowiednio skonstruowaną witrynę oraz opracowuje tradycyjną kampanię reklamową, zwielokrotniającą oglądalność witryny.

Specyficzny charakter Internetu oraz nastawienie jego użytkowników powodują, że nie wystarczy po prostu przenieść wizerunku marki na strony internetowe. Pamiętajmy o możliwościach, jakie oferuje to medium, a zwłaszcza o potencjale tkwiącym w interaktywności.

Dodatki 43.2000 + Polityka. Internet. e-biznes (90079) z dnia 21.10.2000; s. 24
Reklama