Archiwum Polityki

Żarówki, programy, ołówki

Cytowane już w tym dodatku wyniki badań Andersen Consulting pokazują, że polscy przedsiębiorcy entuzjastycznie podchodzą do możliwości stwarzanych im przez Internet i e-biznes. Jak to wygląda w praktyce? Wybraliśmy trzy duże przedsiębiorstwa, których cechą wspólną jest konieczność współpracy z dużą liczbą partnerów oraz konfrontacji z bardzo silną konkurencją. Wszystkie te firmy uznały, że właśnie Internet będzie dla nich ważnym narzędziem zdobycia przewagi na rynku.

• Philips Lighting Poland w Pile jest wielką fabryką wszystkiego co świeci. Każdego roku bramy pilskich zakładów opuszcza 300 mln żarówek, świetlówek, świetlówek kompaktowych. Jadą do odbiorców na całym świecie, w samej Polsce są to tysiące adresów. Choć niewątpliwie nowoczesna energooszczędna świetlówka kompaktowa jest produktem najbardziej zaawansowanych technologii, to jednak dobry produkt jest zbyt słabym atutem, by uzyskać sukces na rynku. – Podobnymi wyrobami dysponuje nasza bezpośrednia konkurencja, Osram i General Electric – zauważa Marek Toboła odpowiedzialny za zarządzanie przez jakość i wdrożenie procedur e-biznesu w pilskim Philipsie.

Dodatki 43.2000 + Polityka. Internet. e-biznes (90079) z dnia 21.10.2000; s. 28