Lobby polskich producentów betonu może być zadowolone. Ministerstwo Transportu wydało decyzję, że 50-kilometrowy odcinek autostrady od Wrocławia do granicy z Niemcami będzie pokryty betonem. Roboty drogowe rozpoczną się w przyszłym roku. Lobby producentów asfaltu z oczywistych względów jest rozczarowane. Asfalt czy beton? Zastanawiać się nad wyższością jednego materiału nad drugim to tyle samo, co rozstrzygać o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy. Beton jest trwalszy niż asfalt, ale droższy. Z kolei asfalt można naprawiać przez długie lata, podczas gdy beton po trzydziestu latach eksploatacji na drodze trzeba rozebrać i położyć na nowo. Wybór nawierzchni autostrad w Polsce jest w części uzależniony od zawartości kasy znajdującej się w dyspozycji rządu, a w części – od nacisków ze strony lobby. Można z dużą pewnością zakładać, że dzisiejsza wygrana betonu nie oznacza ostatecznej porażki asfaltu.