Archiwum Polityki

Anioły i demony

Sacred 2: Fallen Angel, Wydawca: Cenega, Platforma: PC

Fani komputerowych gier role-playing (RPG) tej jesieni nie oderwą się od ekranów. Do sklepów trafią bowiem kontynuacje trzech produkcji, przez wielu graczy uznawanych za kultowe. „Sacred 2: Fallen Angel” jest pierwszą z nich. Wybieramy jednego z sześciu bohaterów: anielską amazonkę, wojownika, driadę, mechanicznego rycerza, elfią czarodziejkę lub arcykapłana. Wybór profesji determinuje styl walki i sposób, w jaki przeżyjemy naszą przygodę. Choć niestety zabrakło bohatera, który zagadki rozwiązuje mądrością czy sprytem – w tej grze cięcie mieczem i ofensywna magia są górą.

Gdy wyprawa się zaczyna, nasz bohater jest słaby i niedoświadczony. Wraz z wykonywaniem kolejnych misji, zlecanych przez napotkane po drodze postacie, zdobywa kolejne doświadczenia. Pojawiają się ambitniejsze zadania, silniejsze potwory, lepszy oręż i tak dalej. Z tej perspektywy „Sacred 2” spełnia kryteria kanonicznego wręcz przedstawiciela gier typu RPG. I choć nie wnosi do gatunku żadnego powiewu świeżości – a nawet można mu zarzucić sztampowość fabuły i schematyczność stawianych przed graczem zadań – to jednak wiele z elementów zostało doprowadzonych do perfekcji, która wzbudza absolutny szacunek. Choćby Ankaria – olbrzymi, tętniący życiem fantastyczny świat gry, który możemy z dużą dowolnością eksplorować. Wszystko to przedstawione z rozmachem godnym powieści J.R.R. Tolkiena. Kontynuacja „Sacred” to olbrzymia przygoda, gwarantująca rozrywkę na wiele długich, jesiennych wieczorów.

Piotr Stasiak

Polityka 44.2008 (2678) z dnia 01.11.2008; Kultura; s. 53
Reklama