Archiwum Polityki

Michałki

W związku z opublikowanym artykułem [„Masa tłusta, sprawa śliska”, POLITYKA 13, dot. wojny spółek cukierniczych – red.] wyjaśniam, że celem działań podjętych przez spółkę Michałek nie było wykorzystanie organów ścigania dla wyrządzenia szkody innym producentom wyrobów cukierniczych, wprowadzanych przez nich do obrotu pod nazwą Michałek, ale zapewnienie przestrzegania prawa i zasad uczciwej konkurencji, jak również ochrona słusznych interesów konsumentów.

ZPC Michałek nie sprzeciwia się wprowadzaniu do obrotu gospodarczego czekoladek orzechowych przez firmę Wawel SA (...), o ile będą w opakowaniach odmiennych od stosowanych przez niego, a nadto nie będzie wykorzystywana nazwa Michałki zastrzeżona przez ZPC Michałek.

Spółka Michałek nie jest następcą prawnym spółki Hanka z Siemianowic Śląskich i nie powstała w drodze przekształceń tej spółki. Wobec powyższego nieprawdziwe i wprowadzające w błąd jest sformułowanie „syn Michałek”. Prawa do znaków towarowych, przysługujące kiedyś spółce Hanka, spółka Michałek nabyła w drodze ważnych czynności prawnych. (...)

Paweł Sowisło

pełnomocnik adwokat
ZPC Michałek Sp. z o.o., Poznań

Polityka 20.2005 (2504) z dnia 21.05.2005; Listy; s. 108
Reklama