Archiwum Polityki

Reklamują inaczej

Reklamy w USA coraz częściej adresowane są do homoseksualistów i lesbijek. Według Gay Press Report 2004, opracowanego przez agencję reklamową Prime Access, która specjalizuje się w rynku mniejszości seksualnych i rasowych, wydatki na reklamę adresowaną do gejów wyniosły w 2004 r. 207 mln dol. i wzrosły o ponad 28 proc. w porównaniu z 2003 r. Zdaniem prezesa agencji Howarda Baforda przyczyniły się do tego pierwsze małżeństwa osób tej samej płci zawarte w stanach Kalifornia, Oregon, Nowy Jork i Massachusetts. Rynek gejów przesuwa się z marginesu ku centrum, podobnie jak to było z rynkiem Afroamerykanów – mówi Buford. Przełom w tej dziedzinie stanowiła reklama firmy Ikea w 1994 r., pokazująca jak para tej samej płci kupuje meble. Dużą oglądalnością cieszy się serial „Queer Eye for the Straight Guy”, w którym homoseksualiści występują jako eksperci w dziedzinie mody, projektowania, kosmetyków. Samochody Volvo i Ford, karta kredytowa Visa Rainbow, hotele Hyatt, bank Chase – to niektóre firmy i produkty, mające specjalne reklamy adresowane do tej klienteli. W czerwcu pod nazwą Logo rusza pierwszy kanał TV przeznaczony dla kochających inaczej.

Polityka 18.2005 (2502) z dnia 07.05.2005; Ludzie i wydarzenia. Świat; s. 16
Reklama