Archiwum Polityki

Nowości prasowe

Nowy tygodnik „Ozon” wydawany przez spółkę Ozon Media chce konkurować na trudnym (wiemy coś o tym) rynku tygodników opinii, celując w grupę wiekową 20–40 lat, z większych miast, dobrze sytuowanych. Pracę w gazecie znalazło 67 osób pracujących wcześniej m.in. w „Newsweeku” i „Forum”. O „Ozonie” mówiło się wcześniej, że ma być pismem wyraźniej niż inne nastawionym na tematy religijne, co potwierdza obsadzenie na stanowisku zastępcy naczelnego redaktora znawcy Kościoła Szymona Hołowni. Prezes wydawnictwa Jan Dybczyński oraz redaktor naczelny Dariusz Rosiak w edytorialu pierwszego numeru napisali: „Marzył nam się tygodnik, którego nadrzędnymi wartościami byłyby wierność prawdzie i humanizm. Pismo nie deformujące rzeczywistości, lecz dogłębnie je opisujące”. Życzymy „Ozonowi” powodzenia w tych szlachetnych dążeniach.

W odświeżone szaty ubrała się „Rzeczpospolita”. Zmieniła kształt graficzny, czcionkę, wprowadzono więcej koloru i zdjęć. „Przekonacie się sami, że to ta sama, choć nieco inna gazeta” – napisał w pierwszym po zmianach numerze gazety jej naczelny Grzegorz Gauden. „Rzeczpospolitej”, która wytropiła w ostatnich latach kilkadziesiąt dużych afer, sprzedaż jednak nie rośnie, odświeżenie tzw. layoutu ma uczynić ją bardziej atrakcyjną dla młodszego czytelnika.

Polityka 17.2005 (2501) z dnia 30.04.2005; Ludzie i wydarzenia; s. 16
Reklama