Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

„Ostatnia Wieczerza” zakazana

Sąd w Paryżu zakazał dystrybucji plakatu reklamującego wyroby domu mody Marithe et Francois Girbaud, ponieważ obraża on uczucia katolików. Plakat wykorzystuje obraz Leonarda da Vinci „Ostatnia Wieczerza”, ale zamiast Jezusa i apostołów widać na nim kobiety ubrane w kreacje francuskiej firmy i naśladujące pozy bohaterów oryginału. Jedna z kobiet obejmuje półnagiego mężczyznę w dżinsach.

Zakaz rozpowszechniania plakatu wydano wcześniej w Mediolanie. Skargę do sądu francuskiego złożyło stowarzyszenie katolickie powołane w 1996 r. przez Episkopat Francji. Paryskich sędziów nie przekonał argument obrony, że plakat opiera się na świeckim dziele sztuki, a nie na Biblii, a Kościół nie pozwał jak dotąd do sądu Dana Browna, amerykańskiego autora światowego bestsellera „Kod Leonarda da Vinci”.

Polityka 13.2005 (2497) z dnia 02.04.2005; Ludzie i wydarzenia. Świat; s. 17
Reklama