Archiwum Polityki

Co słychać?

Polskie Radio też się reformuje. Ogłoszono, że przechodzi na system producencki, tak jak wcześniej telewizja. Telewizji to nie pomogło. A w radiu, jak zwykle, słychać różne głosy.

Radio jest ważne, bo jak wynika z badań, jest regularnie słuchane, zwłaszcza rano, przez 80 proc. Polaków. Radio publiczne jest ważne, bo ma dawać odbiorcom to, czego dawać nie muszą stacje komercyjne. Andrzej Siezieniewski, prezes zarządu Polskiego Radia SA, nie wyobraża sobie, by jego rozgłośnia mogła kiedykolwiek zrezygnować z reportaży, publicystyki czy teatru, a poza tym dysponowanie czterema antenami, nie licząc radia dla zagranicy, daje komfort zróżnicowania oferty i tym samym docierania do różnych audytoriów.

Polityka 9.2005 (2493) z dnia 05.03.2005; Kultura; s. 70