Znany kreator wizerunku Andrzeja Leppera Piotr Tymochowicz, rozpoczął akcję pod tytułem „I Ty możesz zostać politykiem”. Na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się wstępna selekcja nowych przywódców i liderów społecznych. Spośród ponad 400 osób komisja składająca się z psychologów, socjologów i aktorów wyłoniła dwudziestu (przeważnie młodych) najlepiej zapowiadających się przyszłych polityków. – Wybieraliśmy tych, którzy nie byli całkiem zieloni. Mają tupet i coś do powiedzenia – mówi Piotr Tymochowicz. Nie skupiał się, jak twierdzi, tylko na osobowości. Ważna jest też ideologia: – Faceci, którzy wychodzą na podium i mówią, że Stalin jest ich idolem, nie mają szans. Od razu odpadli. Niezależnie od tego, jaką mają charyzmę. Głównym celem Tymochowicza jest, jak mówi, wykreowanie nowej definicji polityka: – Zaplecze partyjne jest iluzoryczne, raz jest, a nagle go nie ma. Liczy się opinia publiczna. Ja sprawię, że za tymi ludźmi pójdą tłumy. Wychowankowie mają zrobić kariery „na skalę globalną”. Kampania na rzecz nowych idoli ma kosztować około 70 tys. zł. Od uczestników nie są pobierane żadne opłaty. Jednak, jak zdradza nam pomysłodawca, również jemu przyniesie niemałe korzyści: – To wszystko jest doskonałym eksperymentem społecznym, który posłuży mi w przyszłości jako materiał do pracy doktorskiej.