Archiwum Polityki

Nowe ceny, nowe usługi

Polski rynek telekomunikacyjny nieustannie się zmienia. Choć z punktu widzenia większości konsumentów zmiany te następują zbyt wolno – zwłaszcza te, które łamią stare monopole – to niewątpliwie w ciągu ostatnich lat dokonała się także u nas Wielka Rewolucja Teleinformatyczna.

Pod koniec 2002 r., jak podaje GUS, Polacy użytkowali 13,8 mln telefonów komórkowych oraz prawie 12 mln linii telefonii stacjonarnej. Tylko w ciągu ub.r. liczba telefonów komórkowych wzrosła aż o 43,7 proc. W efekcie na 100 mieszkańców Polski przypada 36 komórek. Dla porównania, średnia europejska wynosi 80 komórek na 100 mieszkańców, w Czechach ok. 85, na Węgrzech prawie 70. Powyższa statystyka pozwala formułować praktyczne wnioski, jak będzie wyglądać życie konsumenta w najbliższym czasie.

Polityka 9.2003 (2390) z dnia 01.03.2003; s. 74
Reklama