Archiwum Polityki

Zagadkowy Almodovar

„Matador” nie przypomina innych dzieł hiszpańskiego mistrza Pedro Almodovara. To najdziwniejszy, najbardziej zakręcony i abstrakcyjny jego film, w którym temat (ścisły związek między rozkoszą seksualną i śmiercią) jest ważniejszy od opowiadanej historii. Główne postaci: grany przez Banderasa macho i tajemnicza pani adwokat nie są zwyczajnymi ludźmi, tylko symbolizują pewne idee. Pogromca byków to ucieleśnienie tradycyjnych ról męskich. Kobieta zabijająca swoich kochanków szpilką do włosów uosabia erotyczne lęki i bezgraniczne pożądanie.

Polityka 33.2005 (2517) z dnia 20.08.2005; Kultura; s. 54
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >