Archiwum Polityki

Mozart McCreesha

Kto żyw, nagrywa teraz Mozarta, ale mimo obfitości płyt pojawiających się na rynku trudno na razie o rewelacje. Tej jednak płyty na pewno będziemy z przyjemnością słuchać, a przy tym się cieszyć, że już we wrześniu usłyszymy to wykonanie, pełne życia i lekkości, na żywo we Wrocławiu. Paul McCreesh, który objął kierownictwo artystyczne festiwalu Wratislavia Cantans, zapowiedział już, że właśnie Wielką Mszą c-moll zainauguruje tegoroczną edycję. Msza ta, choć nazywa się ją wielką, jest niepełna: Credo ma tylko początek, brak też Agnus Dei. Podczas wykonań zwykło się dodawać do programu jakieś inne drobne dzieło Mozarta; McCreesh zdecydował uzupełnić je na płycie dwiema scenami dramatycznymi w wykonaniu swoich znakomitych solistek-sopranistek: „Berenice, che fai?” Haydna (Sarah Connolly) i „Ah! perfido” Beethovena (Camilla Tilling).

Gabrieli Consort&Players, Mozart, Great Mass in C minor, Deutsche Grammophon 2005

Polityka 5.2006 (2540) z dnia 04.02.2006; Kultura; s. 55
Reklama