Archiwum Polityki

Pusty dom

Dobrze znany koneserom południowokoreański mistrz kina autorskiego Kim Ki-duk („Wiosna, lato, jesień, zima... i znowu wiosna”) realizuje średnio dwa tytuły rocznie i jeśli nadal utrzyma to tempo, jego filmografia będzie niebawem obfitsza niż lista osiągnięć innego wyczynowca – Woody'ego Allena, którego stać zaledwie na jedną premierę rocznie. Niezwykle płodna, zaskakująca formalnie twórczość Koreańczyka nie zawiera w zasadzie dzieł chybionych, a o jego kunszcie i oryginalności świadczy najlepiej „Pusty dom”, ubiegłoroczna produkcja uhonorowana nagrodą za reżyserię na festiwalu w Wenecji, uznana przez międzynarodową krytykę zrzeszoną w FIPRESCI za najlepszy film sezonu.

Polityka 40.2005 (2524) z dnia 08.10.2005; Kultura; s. 58
Reklama