Archiwum Polityki

Dorota Szwarcman o muzyce polskiej

Którego polskiego kompozytora władze stalinowskie chciały wrzucić pod tramwaj? O czyjej muzyce napisano, że to „szum fabryki, przelot odrzutowców”? Czy to prawda, że jedno z pierwszych studiów muzyki elektronicznej powstało w Polsce? Kto na Warszawskiej Jesieni karmił publiczność surówką z marchwi i wermutem Jasło? Czy w stanie wojennym istniało muzyczne podziemie? Kto i dlaczego wymyślił określenie „socrealizm liturgiczny”? Odpowiedzi na te i inne pytania w książce Doroty Szwarcman „Czas Warszawskich Jesieni.

Polityka 38.2007 (2621) z dnia 22.09.2007; Do i od Redakcji; s. 140
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >