Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

Kryzys w salonie

W pierwszym półroczu Polacy kupili mniej niż 200 tys. nowych aut. W tym samym okresie roku ubiegłego sprzedano prawie 280 tys. samochodów. Kryzys, bessa, załamanie – takie słowa padają najczęściej, gdy sprzedawcy próbują opisać obecną sytuację. Regres w sprzedaży dotknął wszystkich poza Skodą. Szczególnie bolesne straty poniosło koreańskie Daewoo. Mało kto wierzy, że to już koniec kłopotów, zamykania punktów sprzedaży i redukcji personelu. Mimo spadku kursu złotego importerzy aut nie podnoszą cen, stosują rabaty i cały system nowych zachęt, ale niewiele to pomaga. W branży motoryzacyjnej ten rok będzie w Polsce bardzo ciężki. A ponieważ tempo rozwoju kraju wyraźnie spadło, to następny też może nie być lepszy.

Polityka 30.2001 (2308) z dnia 28.07.2001; Gospodarka; s. 58
Reklama