Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

Polityka liderem

Polityka

W lutym wzrosła przewaga „Polityki”
Głęboki spadek sprzedaży „Wprost”
„Przekrój” dodaje filmy.

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w lutym 2008 r. „Polityka” osiągnęła najwyższą sprzedaż wśród tzw. tygodników opinii (średnio 150 391 egz. jednorazowo); „Newsweek” sprzedawał przeciętnie o ponad 28 tys. egzemplarzy mniej (121 665), a „Wprost” o ponad 40 tys. mniej niż „Polityka” (109 833). „Polityka” zanotowała też najmniejszy spadek sprzedaży w stosunku do lutego 2007 r. – 5,1 proc. Sprzedaż „Newsweeka” była niższa o 11,6 proc., a „Wprost” o 16,3 proc. („Wprost” niebezpiecznie zbliżył się do psychologicznej granicy stu tysięcy egzemplarzy” – napisała „Gazeta Wyborcza”). Jedynie „Przekrój” zanotował w lutym wzrost sprzedaży (do 82 841 egz.), co jest związane z kampanią reklamową po wprowadzeniu nowej makiety oraz dodatkiem płyt z kolekcji „Mocne kino”. W lutym przewaga „Polityki” nad sąsiadami na rynku wyraźnie wzrosła (patrz wykres).

Początek 2008 r. nie był jednak specjalnie udany dla prasy drukowanej; także dzienniki zanotowały kilku-, kilkunastoprocentowe spadki. Wielu komentatorów wiąże to nie tylko z ekspansją Internetu, ale i z pewną obniżką temperatury życia publicznego. Oryginalne wyjaśnienie podał red. naczelny „Wprost” Stanisław Janecki, tłumacząc w „GW”, że przyczyną tak głębokiego spadku sprzedaży jego tygodnika jest... propaganda konkurencji. „Udało jej się wmanipulować czytelnikom, jakobyśmy byli za PiS.

Polityka 17.2008 (2651) z dnia 26.04.2008; Do i od Redakcji; s. 107
Reklama