Archiwum Polityki

Kosmiczna odyseja

Mass Effect, dystrybutor: CD Projekt, Platforma: Xbox 360, PC

O „Mass Effect”

powinno się pisać dużo, bo to gra prawie idealna. Po roku od premiery na konsoli Xbox 360 w ręce stęsknionych graczy trafia wreszcie edycja na domowe komputery PC. Dodatkowo w polskiej wersji językowej, przygotowanej przez krajowego wydawcę, firmę CD Projekt. „Mass Effect” to nowoczesne połączenie klasycznej gry RPG z elementami akcji. Scenariusz przenosi nas w XXII w., kiedy ludzkość wyrusza na podbój galaktyki. Naszej postaci można nadać daleko idące cechy osobnicze – płeć, wygląd, historię życia. Wszystko to ma wpływ na jej umiejętności i późniejszy przebieg rozgrywki. A to z kolei sprawia, że przygodę da się kończyć wielokrotnie, za każdym razem przeżywając ją w nieco inny sposób. Tyle RPG. Z kolei starcia z przeciwnikami przypominają klasyczną strzelaninę, umiejętnie przeplecioną elementami taktyki. Tym, co w „Mass Effect” absolutnie zachwyca, jest rozmiar i kompleksowość wykreowanego na ekranie świata. Kilkadziesiąt planet, które będziemy odwiedzać, setki godzin dialogów, wciągający wątek główny i mnóstwo wątków pobocznych, dodatkowe informacje upakowane w formie podręcznej encyklopedii. Wszystko to powoduje, że dogłębne poznanie „Mass Effect” zajmie co najmniej kilka tygodni. Podczas których nie spotka nas ani chwila znużenia.

Piotr Stasiak

Polityka 31.2008 (2665) z dnia 02.08.2008; Kultura; s. 48
Reklama