Archiwum Polityki

Wojna jest halo

Halo Wars, Wydawca: Microsoft, Platforma: Xbox 360

Fani strzelanek bardzo się zdziwią – sztandarowa seria z konsoli Xbox tym razem jako gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym (tzw. RTS). „Halo Wars” opowiada historię, która miała miejsce jeszcze przed wydarzeniami z poprzednich części trylogii. Dochodzi do pierwszego kontaktu ludzi z obcymi i rozpoczyna się wojna. Jako dowódca ziemskich sił przejmujemy kontrolę nad polem bitwy. Poza standardowymi zadaniami – rozbuduj bazę i armię, umocnij pozycje, pokonaj wroga – przyjdzie nam jeszcze wykonać wiele niesztampowych misji dodatkowych. Niektóre przypominają bardziej grę zręcznościową niż klasyczną strategię.

Autorzy znakomicie poradzili sobie z podstawowym mankamentem każdej konsoli – brakiem myszki, co bardzo utrudnia sterowanie w większości RTS-ów. Oprawa graficzna wyciska z konsoli wszystkie możliwości, a przerywniki filmowe i muzyka zrywają czapki z głów. To niewątpliwie najlepszy RTS na Xboxa, choć zatwardziali fani gatunku już zapytują, czy to jeszcze jest strategia, czy już zręcznościówka z elementami taktyki.

Piotr Stasiak

Polityka 8.2009 (2693) z dnia 21.02.2009; Kultura; s. 48
Reklama