Nie chodzi o wybór, tylko o możliwości, jakie on daje.
Alejo Vidal Quadras
wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego
Rusza kampania informacyjna na temat wyborów do PE. Taka sama w całej Unii. Te same tematy i hasła przewodnie. 27 krajów, 375 mln uprawnionych do głosowania, spoty reklamowe w 34 wersjach językowych, łącznie z katalońskim i odmianą szwedzkiego z fińskim akcentem. Informacje w prasie i na portalach społecznościowych. Badania Eurostatu pokazują, że PE jest najbardziej rozpoznawalną instytucją Unii. Skąd więc niska frekwencja wyborcza?
•
Będziemy kupować!
Władimir Popowkin
wiceminister obrony Rosji
Nasza armia musi być w stanie zapewnić nam bezpieczeństwo – oznajmił rosyjski prezydent. I zapowiedział jej modernizację. Na liście zakupów pojawił się nowoczesny sprzęt i broń. Nie wiadomo tylko, ile w tych planach prężenia muskułów przed spotkaniem Miedwiediewa z prezydentem Obamą na szczycie G20, a ile osłody dla rosyjskich generałów, którym wcześniej zapowiedziano redukcję sił zbrojnych, z 1,13 mln do 1 mln osób. Światowy kryzys finansowy nie ominął Rosji, więc trudno też dziś powiedzieć, czy pieniądze na jej modernizację będą pewne. Ale postraszyć zawsze można.
•
Kierownictwo AIG powinno popełnić harakiri.
Chuck Grassley
przedstawiciel republikanów w senackiej komisji finansów
170 mld dol. publicznej pomocy uratowało giganta ubezpieczeniowego AIG przed bankructwem. Firma powoli zaczęła wychodzić na prostą, ale żaden z menedżerów, odpowiedzialnych za zapaść finansową, nie stracił pracy. Jakby tego było mało, część z nich ostatnio dostała ogromne premie.