Archiwum Polityki

Głosy i glosy

Nie chodzi o wybór, tylko o możliwości, jakie on daje.
Alejo Vidal Quadras

wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego
Rusza kampania informacyjna na temat wyborów do PE. Taka sama w całej Unii. Te same tematy i hasła przewodnie. 27 krajów, 375 mln uprawnionych do głosowania, spoty reklamowe w 34 wersjach językowych, łącznie z katalońskim i odmianą szwedzkiego z fińskim akcentem. Informacje w prasie i na portalach społecznościowych. Badania Eurostatu pokazują, że PE jest najbardziej rozpoznawalną instytucją Unii. Skąd więc niska frekwencja wyborcza?

 

Będziemy kupować!
Władimir Popowkin


wiceminister obrony Rosji
Nasza armia musi być w stanie zapewnić nam bezpieczeństwo – oznajmił rosyjski prezydent. I zapowiedział jej modernizację. Na liście zakupów pojawił się nowoczesny sprzęt i broń. Nie wiadomo tylko, ile w tych planach prężenia muskułów przed spotkaniem Miedwiediewa z prezydentem Obamą na szczycie G20, a ile osłody dla rosyjskich generałów, którym wcześniej zapowiedziano redukcję sił zbrojnych, z 1,13 mln do 1 mln osób. Światowy kryzys finansowy nie ominął Rosji, więc trudno też dziś powiedzieć, czy pieniądze na jej modernizację będą pewne. Ale postraszyć zawsze można.

 

Kierownictwo AIG powinno popełnić harakiri.
Chuck Grassley


przedstawiciel republikanów w senackiej komisji finansów
170 mld dol. publicznej pomocy uratowało giganta ubezpieczeniowego AIG przed bankructwem. Firma powoli zaczęła wychodzić na prostą, ale żaden z menedżerów, odpowiedzialnych za zapaść finansową, nie stracił pracy. Jakby tego było mało, część z nich ostatnio dostała ogromne premie.

Polityka 13.2009 (2698) z dnia 28.03.2009; Świat; s. 94
Reklama