Archiwum Polityki

Tydzień Mózgu

W dniach 16–20 marca gościliśmy w Salonie Naukowym POLITYKI Światowy Tydzień Mózgu. Prof. Rafał Ohme wyjaśniał, w jaki sposób nasz mózg reaguje na reklamy – co się nam w nich w sposób nieuświadomiony podoba, a co odstręcza.

Doc. Julita Czarkowska-Bauch pokazała, dlaczego umiarkowany i regularny wysiłek fizyczny działa dobroczynnie na mózg. Z kolei prof. Czesław Czabała i doc. Marcin Wojnar tłumaczyli, jak psychoterapia może zmieniać naszą psychikę i mózg. Z wykładu prof. Anny Grabowskiej dowiedzieliśmy się, że w naszym najważniejszym organie nie ma obszarów, które leżą odłogiem, a jego plastyczność powoduje, że nieużywane partie kory mózgowej są zajmowane przez sąsiednie ośrodki. Doc. Tomasz Werka mówił o roli strachu w naszym życiu i reakcji nań mózgu. O zainteresowaniu tymi problemami najlepiej świadczy fakt, że nasza duża sala konferencyjna nie była w stanie pomieścić wszystkich chętnych słuchaczy. Imprezę zorganizowaliśmy wspólnie ze Stowarzyszeniem na rzecz Krzewienia Wiedzy o Mózgu DANA, Polskim Towarzystwem Badań Układu Nerwowego oraz Instytutem Biologii Doświadczalnej PAN w Warszawie.

Polityka 13.2009 (2698) z dnia 28.03.2009; Do i od redakcji; s. 122
Reklama