Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Archiwum Polityki

Polonio, pomóż!

Trudne chwile przeżywa nowojorski „Nowy Dziennik”, cieszący się renomą najlepszej polskiej gazety za granicą. Do USA przyjeżdża coraz mniej Polaków, co pogłębiło kryzys w polonijnym biznesie, a więc i kurczenie się puli ogłoszeń, głównego źródła dochodów. Szansą jest przyciągnięcie nowych czytelników z młodej emigracji, wykształconej i lepiej asymilującej się w Ameryce. Potrzebna byłaby jednak do tego gazeta częściowo anglojęzyczna i oferująca treści na w miarę wysokim poziomie. To wszakże wymaga inwestycji, tymczasem na razie „Nowy Dziennik” walczy o utrzymanie się na powierzchni i dokonuje drastycznych cięć kadrowych. Warto go ratować, ponieważ w odróżnieniu od wielu innych gazet broni się przed tabloidyzacją. Czy jednak Polonia, jak zwykle skłócona i nieskora do inwestowania w kulturę, w tym pomoże?

Polityka 49.2009 (2734) z dnia 05.12.2009; Flesz. Ludzie i wydarzenia; s. 11
Reklama