Archiwum Polityki

Wojna w Paryżu

The Saboteur, Wydawca EA Polska, platformy: PC, Xbox 360, PS 3

Gra „The Saboteur” zabiera nas w czasy II wojny światowej w Paryżu, do którego wkroczyły niemieckie wojska. Bohater zostaje członkiem francuskiego ruchu oporu, człowiekiem do zadań specjalnych. Będzie utrudniał życie okupantom, eliminując strategiczne cele, siejąc dywersję, wysadzając budynki i radiostacje. Zlecane nam misje są zróżnicowane, a miasto, które staje przed nami otworem, przeogromne. Inspiracje przygodami znanego złodzieja samochodów są tu aż nazbyt wyraźne, ale twórcy „Saboteur” zrobili wiele, aby ich gra nie była tylko kolejnym wcieleniem „Grand Theft Auto”, tym razem w wojennych scenografiach. Okupowany Paryż zachwyca mnóstwem lokacji i wątków pobocznych, które możemy eksplorować. Przyjemność z tego odbierze nam jednak niewygodne sterowanie bohaterem, do którego długo trzeba się przyzwyczajać. Niestety, nieprędko pozbędziemy się też wrażenia, że fabułę za grubo wyciosano, dialogi drętwe, a to, co widzimy na ekranie, zbyt mało ma wspólnego z prawdą historyczną. Widać, że grę zrobili Amerykanie. Swoją drogą, potrafię sobie wyobrazić taką grę umieszczoną w naszych realiach z bohaterem jako członkiem Armii Krajowej.

Piotr Stasiak

Polityka 6.2010 (2742) z dnia 06.02.2010; Kultura; s. 43
Reklama