Archiwum Polityki

Jezus moim bossem

70 tys. pocztówek w kampanii promocyjnej sfinansowanej przez Konferencję Biskupów ma zachęcić młodych Francuzów, aby poszukali powołania w Kościele. Pocztówka, w założeniu, adresowana jest do 16–22-latków i operuje bliską im angielszczyzną: „Jesus is my boss”. „Why not?”. Do starszych, 22–30-latków, głównie ze środowisk akademickich, adresowane są broszury zachęcające do wstępowania do seminariów i przedstawiające codzienną pracę księdza jako atrakcyjny i nowoczesny zawód. „Jestem mężczyzną jak inni. Moją pasją JEST Chrystus i nie boję się tego powiedzieć” – zachęca na jednej z prasowych reklam młody ksiądz. Taka zachęta jest niezbędna, bo w ciągu ostatniej dekady z 20 tys. księży pracujących w parafiach ubył co czwarty. Nieoczekiwanie w akcji promocyjnej pospieszył Kościołowi z pomocą zespół Spiritus Dei, złożony z dwóch księży i seminarzysty, który góruje w rankingach najlepiej sprzedających się płyt.

Polityka 18.2010 (2754) z dnia 01.05.2010; Flesz. Ludzie i wydarzenia; s. 11
Reklama