Archiwum Polityki

Nic na wiarę

Zwróciliśmy się do pięciu głównych, najbardziej znanych kandydatów na prezydenta z prośbą o specjalne przesłanie dla czytelników „Polityki”,, ostatnie przed pierwszą turą wyborów słowo, mające zachęcić do głosowania właśnie na nich.
Jarosław Kaczyński

Mamy dziś szansę pchnąć Polskę do przodu. Spełnić marzenia o kraju nowoczesnym, bogatym, sprawnie rządzonym – takim, w którym ludziom żyje się dobrze i bezpiecznie. Jednym z podstawowych warunków spełnienia tych marzeń jest wypracowanie porozumienia wokół najważniejszych dla kraju spraw. To jest idea wspólna dla obywateli o różnych poglądach, często głosujących na różne partie. 

Urząd prezydenta jest miejscem do budowania konsensusu poprzedzonego debatą opartą o poszanowanie racji i interesów różnych grup społecznych. Bo nigdy nie jest tak, że jedna strona ma we wszystkim rację. Wokół tych najważniejszych kwestii potrzebna jest zgoda, by niezbędne reformy miały szansę powodzenia. Głęboko wierzę, że modernizowanie kraju nie musi odbywać się niczyim kosztem. To zadaniem polityków jest proponowanie wizji i tworzenie prawa uwzględniającego dobro wszystkich. Innej drogi nie ma. W nowoczesnym państwie nikogo nie wolno wykluczać, a tym, którym się gorzej powiodło, trzeba stwarzać możliwości. Jednocześnie nie wolno zapominać o liderach biznesu, ludziach nauki i tych wszystkich, którzy swoim wysiłkiem służą polskiej gospodarce.

Pamiętajmy jednak, że dziś obywatele nie należą raz na zawsze do jednej konkretnej grupy społecznej. Ktoś, kto jest przedsiębiorcą, za kilka lat może zostać pracownikiem i odwrotnie. Mądrze rządzić, to przewidywać te sytuacje i zapisywać je w postaci rozwiązań prawnych, które tworzą szanse, a nie dyskryminują. A czuwać nad tym to rola prezydenta. Moją prezydenturę w tym sensie postrzegam jako misję – misję dla Polski, bo Polska jest najważniejsza. Dziś Polacy mają szansę zmienić kraj, daje im ją kartka wyborcza. Bardzo liczę, że większość z tej możliwości skorzysta.

Polityka 25.2010 (2761) z dnia 19.06.2010; _PUSTY_; s. 10
Reklama