POLITYKA
Prenumerata cyfrowa
Zaloguj
Moja półka
POLITYKA

POLITYKA
Prenumerata
Zaloguj
Janina Paradowska
Galerie

10 najlepszych polskich filmów 2016 roku

23 grudnia 2016
6. <b>„21 x Nowy Jork”</b>, reż. Piotr Stasik. 21 ludzi spotkanych w nowojorskim metrze. 21 intymnych zwierzeń o szukaniu sensów i dojmującym poczuciu samotności. 6. „21 x Nowy Jork”, reż. Piotr Stasik. 21 ludzi spotkanych w nowojorskim metrze. 21 intymnych zwierzeń o szukaniu sensów i dojmującym poczuciu samotności. Lava Films / mat. pr.
Rok 2016 obfitował w premiery filmowe również na polskim podwórku. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie wśród licznych propozycji. Żeby jednak ułatwić Wam poszukiwania i byście mogli wzbogacić swoją domową filmotekę naprawdę dobrymi produkcjami, które powstały w tym roku, stworzyliśmy galerię z autorskim podsumowaniem Zdzisława Pietrasika. W zestawieniu znajdziecie 10 propozycji. Kolejność oczywiście nie jest przypadkowa!

Filmowe podsumowanie roku 2016 znajdziecie także tutaj.
10. „Kamper”, reż. Łukasz Grzegorzek. Pierwszy taki filmowy portret pokolenia dzisiejszych trzydziestolatków. Nie tylko dla rówieśników bohaterów.

A tutaj znajdziecie recenzję filmu „Kamper”.mat. pr. 10. <b>„Kamper”</b>, reż. Łukasz Grzegorzek. Pierwszy taki filmowy portret pokolenia dzisiejszych trzydziestolatków. Nie tylko dla rówieśników bohaterów. <br/><br/> A <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/film/1667832,1,recenzja-filmu-kamper-rez-lukasz-grzegorzek.read"><b>tutaj</b></a> znajdziecie recenzję filmu „Kamper”.
9. „Moje córki krowy”, reż. Kinga Dębska.  Nie święta, lecz poszukująca miłości rodzina, czyli taka, jakich wiele. Kino obyczajowe na bardzo przyzwoitym poziomie, co nieczęsto udaje się naszym reżyserom.Kino Świat/mat. pr. 9. <b>„Moje córki krowy”</b>, reż. Kinga Dębska. Nie święta, lecz poszukująca miłości rodzina, czyli taka, jakich wiele. Kino obyczajowe na bardzo przyzwoitym poziomie, co nieczęsto udaje się naszym reżyserom.
8. „Zaćma”, reż. Ryszard Bugajski.  Zbrodniarka komunistyczna szuka nie tyle rozgrzeszenia, ile partnera do rozmowy o swych wyborach. Świetna scena dialogu z prymasem Wyszyńskim.

A tutaj znajdziecie rozmowę z Ryszardem Bugajskim o filmie „Zaćma”.Kino Świat 8. <b>„Zaćma”</b>, reż. Ryszard Bugajski. Zbrodniarka komunistyczna szuka nie tyle rozgrzeszenia, ile partnera do rozmowy o swych wyborach. Świetna scena dialogu z prymasem Wyszyńskim. <br/><br/> A <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1683758,1,ryszard-bugajski-o-swoim-najnowszym-filmie-zacma.read"><b>tutaj</b></a> znajdziecie rozmowę z Ryszardem Bugajskim o filmie „Zaćma”.
7. „Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy”, reż. Janusz Majewski. Jazz przeciw opresyjnemu systemowi wczesnego PRL. Jak zwykle w filmach tego wybitnego reżysera elegancko, z poczuciem humoru i optymizmem.

Więcej na temat filmu „Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy” tutaj.Next Film/materiały prasowe 7. <b>„Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy”</b>, reż. Janusz Majewski. Jazz przeciw opresyjnemu systemowi wczesnego PRL. Jak zwykle w filmach tego wybitnego reżysera elegancko, z poczuciem humoru i optymizmem. <br/><br/> Więcej na temat filmu „Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy” <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/film/1646490,1,recenzja-filmu-excentrycy-czyli-po-slonecznej-stronie-ulicy-rez-janusz-majewski.read"><b>tutaj</b></a>.
5. „Jestem mordercą”, reż. Maciej Pieprzyca. Drugi w ostatnim czasie film o peerelowskim wampirze. Nie on jednak jest tu najważniejszy, lecz rekonstrukcja wielkiej manipulacji, za którą stały racje polityczne.

Rozmowa z reżyserem Maciejem Pieprzycą o filmie „Jestem mordercą”, inspirowanym głośnym procesem Zdzisława Marchwickiego do przeczytania tutaj.Next Film/materiały prasowe 5. <b>„Jestem mordercą”</b>, reż. Maciej Pieprzyca. Drugi w ostatnim czasie film o peerelowskim wampirze. Nie on jednak jest tu najważniejszy, lecz rekonstrukcja wielkiej manipulacji, za którą stały racje polityczne. <br/><br/> Rozmowa z reżyserem Maciejem Pieprzycą o filmie „Jestem mordercą”, inspirowanym głośnym procesem Zdzisława Marchwickiego do przeczytania <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1681098,1,maciej-pieprzyca-o-swoim-filmie-o-wampirze-z-zaglebia.read"><b>tutaj</b></a>.
4. „Wołyń”, reż. Wojciech Smarzowski.  Wielki film o zbrodni i miłości, pokazujący sprawiedliwie racje obydwu stron konfliktu.

Rozmowę z Wojciechem Smarzowskim o „Wołyniu” znajdziecie tutaj.Wojciech Pacewicz/PAP 4. <b>„Wołyń”</b>, reż. Wojciech Smarzowski. Wielki film o zbrodni i miłości, pokazujący sprawiedliwie racje obydwu stron konfliktu. <br/><br/> Rozmowę z Wojciechem Smarzowskim o „Wołyniu” znajdziecie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1676004,1,wojciech-smarzowski-o-swoim-najnowszym-filmie-wolyn.read"><b>tutaj</b></a>.
3. „Plac zabaw”, reż. Bartosz M. Kowalski. 
Dziewczyna chce wyznać miłość koledze z klasy, właśnie bierze korepetycje u bardziej doświadczonej koleżanki. To jednak nie będzie romantyczna opowieść, dalej wszystko potoczy się zupełnie inaczej.

Recenzję filmu „Plac zabaw” znajdziecie tutaj.Next Film/mat. pr. 3. <b>„Plac zabaw”</b>, reż. Bartosz M. Kowalski. Dziewczyna chce wyznać miłość koledze z klasy, właśnie bierze korepetycje u bardziej doświadczonej koleżanki. To jednak nie będzie romantyczna opowieść, dalej wszystko potoczy się zupełnie inaczej. <br/><br/> Recenzję filmu „Plac zabaw” znajdziecie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/film/1683004,1,recenzja-filmu-plac-zabaw-rez-bartosz-m-kowalski.read"><b>tutaj</b></a>.
2. „Zjednoczone stany miłości”, reż. Tomasz Wasilewski. Dramatyczne przeżycia czterech kobiet w różnym wieku, którym wydawało się, że mają prawo do marzeń, skoro świat dookoła się zmienia.

A tutaj znajdziecie rozmowę z Tomaszem Wasilewskim, reżyserem „Zjednoczonych stanów miłości”.Manana/mat. pr. 2. <b>„Zjednoczone stany miłości”</b>, reż. Tomasz Wasilewski. Dramatyczne przeżycia czterech kobiet w różnym wieku, którym wydawało się, że mają prawo do marzeń, skoro świat dookoła się zmienia. <br/><br/> A <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1669532,1,tomasz-wasilewski-o-swoim-najnowszym-filmie.read"><b>tutaj</b></a> znajdziecie rozmowę z Tomaszem Wasilewskim, reżyserem „Zjednoczonych stanów miłości”.
1. „Ostatnia Rodzina”, reż. Jan M. Matuszyński. Intymny i jednocześnie bardzo zwyczajny portret trzypokoleniowej rodziny Beksińskich uwięzionych w blokowisku na warszawskim Służewie.

Więcej informacji znajdziecie tutaj.mat. pr. 1. <b>„Ostatnia Rodzina”</b>, reż. Jan M. Matuszyński. Intymny i jednocześnie bardzo zwyczajny portret trzypokoleniowej rodziny Beksińskich uwięzionych w blokowisku na warszawskim Służewie. <br/><br/> Więcej informacji znajdziecie <a href="http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1676776,1,film-o-rodzinie-beksinskich-takiej-produkcji-jeszcze-nie-bylo.read"><b>tutaj</b></a>.
  • film
  • film polski
Janina Paradowska

Reklama
POLITYKA
Newsletter Prenumerata cyfrowa
Facebook Twitter Instagram

Nasze wydawnictwa

  • Redakcja Polityki
  • Biuro reklamy
  • Napisz do redakcji
  • BOK dla prenumeratorów cyfrowych
  • O Polityce
  • Regulamin serwisu
  • Zasady publikacji komentarzy
  • Polityka prywatności
  • Polityka RODO
  • Informacje dla akcjonariuszy

Aplikacje Polityki

iOS i Android
iOS i Android
W aplikacjach publikujemy pełne wydania tygodnika POLITYKA oraz nasze pisma.

 

Aplikacja Fiszki fiszki
Fiszki Polityki
Codziennie podsumowujemy dla Ciebie najważniejsze wydarzenia dnia.
  • Dwutygodnik FORUM
  • Polityka Insight
  • Leśniczówka Nibork
  • Projekt: Cogision, Ładne Halo
  • Wykonanie: Vavatech
  • Prawa autorskie © POLITYKA Sp. z o.o. S.K.A.