Ja My Oni

Tożsamość z wyższej półki

Lepsze, bo droższe

Dr hab. Anna Maria Zawadzka jest profesorem Uniwersytetu Gdańskiego, kierowniczką Zakładu Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji. Dr hab. Anna Maria Zawadzka jest profesorem Uniwersytetu Gdańskiego, kierowniczką Zakładu Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji. Leszek Zych / Polityka
Prof. Anna Maria Zawadzka o tym, co w istocie kupujemy, płacąc za produkty markowe.

Ryszarda Socha: – Dlaczego marka jest ważna?
Anna Maria Zawadzka: – Żyjemy w określonym otoczeniu społecznym, w systemie zwanym kapitalizmem konsumenckim. Jedną z jego cech jest obfitość, nadmiar, zalew dóbr. Ich konsumowanie stało się prawie obowiązkiem obywatela. Im więcej konsumuje, tym wyższe jest PKB. Trzeba coś robić, żeby te różne produkty chciał posiadać. Żeby zwrócił uwagę na mój produkt, a nie alternatywny.

Ja My Oni „Pieniądze: urok i ułuda” (100090) z dnia 02.02.2015; Drogo sprzedać, tanio kupić; s. 66
Oryginalny tytuł tekstu: "Tożsamość z wyższej półki"