Lepsze, bo droższe

Tożsamość z wyższej półki
Prof. Anna Maria Zawadzka o tym, co w istocie kupujemy, płacąc za produkty markowe.
Dr hab. Anna Maria Zawadzka jest profesorem Uniwersytetu Gdańskiego, kierowniczką Zakładu Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji.
Leszek Zych/Polityka

Dr hab. Anna Maria Zawadzka jest profesorem Uniwersytetu Gdańskiego, kierowniczką Zakładu Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji.

Ryszarda Socha: – Dlaczego marka jest ważna?
Anna Maria Zawadzka: – Żyjemy w określonym otoczeniu społecznym, w systemie zwanym kapitalizmem konsumenckim. Jedną z jego cech jest obfitość, nadmiar, zalew dóbr. Ich konsumowanie stało się prawie obowiązkiem obywatela. Im więcej konsumuje, tym wyższe jest PKB. Trzeba coś robić, żeby te różne produkty chciał posiadać. Żeby zwrócił uwagę na mój produkt, a nie alternatywny.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj