Jak zostać dobrym rozmówcą i słuchaczem

Więcej niż złoto
Jak słuchać innych, żeby ich usłyszeć.
Aktywne słuchanie to kompetencja pomocna nie tylko w handlu, lecz także w życiu osobistym.
Mirosław Gryń/Polityka

Aktywne słuchanie to kompetencja pomocna nie tylko w handlu, lecz także w życiu osobistym.

Dwóch myśliwych poluje w lesie, gdy nagle jeden z nich pada na ziemię. Wygląda na to, że nie oddycha. Drugi wyciąga telefon komórkowy i dzwoni pod 112. Nerwowo krzyczy do operatora: „Bubba nie żyje! Co mam robić?”. Operator dość flegmatycznie odpowiada: „Proszę się uspokoić. Mogę panu pomóc, lecz najpierw niech pan się upewni, że kolega naprawdę nie żyje”. Po chwili ciszy słychać wystrzał. Myśliwy mówi: „OK, to już załatwione.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj