Medycyna – nauka szczególna

Daleko od noszy
Skąd czerpać wzorce, reformując system kształcenia lekarzy? Jak zadbać o ich wiedzę, ale też o wrażliwość i wyobraźnię moralną?
Prof. Stanisław Ciechanowski podczas wykładu dla studentów Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, fotografia z okresu międzywojennego.
Narodowe Archiwum Cyfrowe

Prof. Stanisław Ciechanowski podczas wykładu dla studentów Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, fotografia z okresu międzywojennego.

Czy studia medyczne mogą uwrażliwić kogoś, kto sam nie jest wrażliwy – na śmierć, na chorobę, ludzkie cierpienie? Prof. Zbigniew Szawarski, przewodniczący Komitetu Bioetyki przy prezydium PAN, w wywiadzie dla „Gazety Wyborczej” bez ogródek obwieścił kryzys nauczania nie tylko w uczelniach medycznych, dawniej zwanych akademiami, ale w ogólnym kształceniu uniwersyteckim: „Kładąc nacisk na bezrefleksyjne zapamiętywanie coraz większego zbioru informacji, zapomnieliśmy o wartościach moralnych i estetycznych.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj