Jeśli wielkie kontenerowce zostaną rzeczywiście wyposażone w nowoczesne żagle umożliwiające znaczną obniżkę zużycia paliwa, historia transportu morskiego zatoczy koło.
Zamkną, nie zamkną? Pytanie to powraca jak bumerang za każdym razem, gdy w pobliżu Kanału Sueskiego (zbudowanego w XIX w.) robi się niespokojnie. Ostatni raz było tak w 2011 r., kiedy w Kairze trwały masowe demonstracje ludzi domagających się ustąpienia prezydenta Hosniego Mubaraka. Tydzień później cena za baryłkę ropy przekroczyła 100 dol., a świat polityki i biznesu z niepokojem patrzył w kierunku Bliskiego Wschodu. By uspokoić sytuację, Egipcjanie rozmieścili dodatkowych żołnierzy w strefie kanału.
Niezbędnik Inteligenta
„Wynalazki, które wstrząsnęły światem”
(100105) z dnia 29.02.2016;
Ruch;
s. 62