Niezbędnik

Jak wybrano brexit?

Jakie wydarzenia doprowadziły do brexitu

Kadr z filmu „Brexit: The Uncivil War”: w środku Benedict Cumberbatch jako Dominic Cummings, faktyczny rozgrywający w brytyjskiej referendalnej wojnie domowej; w tle wymyślony przez niego najsłynniejszy gadżet kampanii brexitowej w 2016 r. – czerwony autokar z fałszywą informacją o 350 mln funtów tygodniowo, jakie trafią do brytyjskiego Narodowego Funduszu Zdrowia po rozwodzie z Europą. Kadr z filmu „Brexit: The Uncivil War”: w środku Benedict Cumberbatch jako Dominic Cummings, faktyczny rozgrywający w brytyjskiej referendalnej wojnie domowej; w tle wymyślony przez niego najsłynniejszy gadżet kampanii brexitowej w 2016 r. – czerwony autokar z fałszywą informacją o 350 mln funtów tygodniowo, jakie trafią do brytyjskiego Narodowego Funduszu Zdrowia po rozwodzie z Europą. House Productions Limited / HBO
Zwolennicy wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wygrali referendum w 2016 r. Dokonali tego dzięki technologii pierwotnie zaprojektowanej dla branży reklamowej, kilku osobom dysponującym paroma milionami funtów i dzięki wojskowym metodom manipulacji opinią publiczną.
Aleksandr Kogan Naukowiec, sporządził profile psychologiczne ponad 50 mln ludzi i sprzedał je Cambridge Analytica.Win McNamee/Getty Images Aleksandr Kogan Naukowiec, sporządził profile psychologiczne ponad 50 mln ludzi i sprzedał je Cambridge Analytica.

Nie ma dziś bardziej brytyjskiego aktora niż Benedict Cumberbatch. Wychował się w samym centrum Londynu, w poprzedniej dekadzie wybił na stołecznych scenach brawurowymi rolami w szekspirowskich sztukach, a w ostatnich latach zasłynął graniem przed kamerą takich postaci, jak Alan Turing i Sherlock Holmes, oraz podkładaniem głosu w ekranizacjach klasycznych wyspiarskich powieści: „Hobbita” i „Księgi dżungli”. Jest nawet w szesnastym pokoleniu kuzynem króla Ryszarda III, w którego wcielił się w telewizyjnym serialu „The Hollow Crown”.

Reklama
Reklama