Skuteczne prezentacje i wystąpienia publiczne
Jak dokonać selekcji najważniejszych informacji, stworzyć przekonujące komunikaty oraz przygotować pomysłową prezentację, aby zrobić piorunujące wrażenie na odbiorcach? Mamy na to odpowiedź!
REWOLUCJA W PREZENTACJACH
Żyjemy w multimedialnych, silnie wizualnych czasach, które bezpowrotnie zmieniają nasze nawyki komunikacyjne, także w sferze komunikacji biznesowej. Dynamicznie zmienia się sam świat prezentacji, powstają nowe narzędzia, techniki i style tworzenia prezentacji. Mistrzowie prezentacji prowadzą własne blogi, wydają książki, ich występy wrzucone do Internetu oglądają miliony osób. Rozmaite oddolne inicjatywy i konferencje - jak chociażby słynny na całym świecie TED (Technology, Enterteinment, Design) - wyznaczają nowe, globalne trendy w sztuce prezentacji.
Dobra prezentacja jest odrębną formą, jest niczym reklamówka, do której linki internauci przesyłają sobie w e-mailach lub dzielą się nimi na Facebooku. Poprzeczka zawieszona została naprawdę wysoko.
CEL SPOTKANIA
Nadrzędnym celem szkolenia jest podniesienie umiejętności tworzenia atrakcyjnych prezentacji i wystąpień publicznych. Naszym zdaniem najważniejszym celem każdej prezentacji jest zmiana, która zachodzi w odbiorcach pod wpływem przekazanej wiedzy, pomysłów, rozwiązań i osobowości prezentera. Pragniemy wprowadzić uczestników do świata współczesnej komunikacji z naciskiem na niebagatelną rolę Internetu oraz znaczenie treści wideo oraz infografik w przekazie.
Zapoznamy z zasadami tworzenia nowoczesnych prezentacji, stylami, trendami oraz światowymi mistrzami prezentacji z naciskiem na wystąpienia biznesowe. Szczególny nacisk położymy na omówienie prezentacji Steve’a Jobsa, który był niekwestionowanym mistrzem prezentacji biznesowych.
KORZYŚCI
Chcemy, aby uczestnicy spotkania zrozumieli, że prezentacje pełnią nie tylko rolę informacyjną, ale są okazją, aby równocześnie oddziaływać na emocje i wyobraźnię odbiorców. A przez to, aby prezentacje spełniały jeszcze jedną kluczową rolę: inspirowały. Uczestnicy będą mieć okazję spojrzeć na dynamicznie rozwijający się świat prezentacji od wszystkich stron: informacyjnej, wizualnej, emocjonalnej, a także poznają mechanizmy rządzące ludzką percepcją. Poznają odpowiedź na pytanie dlaczego w prezentacji mniej znaczy więcej.
Nawet jeśli uczestnicy sami nie będą przygotowywać prezentacji, będą wiedzieć jakie zasady powinna spełniać dobra prezentacja, a być może odnajdą przyjemność w tworzeniu własnych, autorskich a przez to szalenie skutecznych prezentacji.
Dla Kogo
Szkolenie adresowane do menadżerów, specjalistów, urzędników, handlowców, wykładowców, nauczycieli, trenerów.
Program:
Red. Krzysztof Mroziewicz
(45 min)
Przemówienia, które zmieniły świat
Marek Ścibior
4 x 45 min
Czas na rewolucję, czyli kto wypowie wojnę PowerPointowi?
Informacja vs inspiracja. Analiza stylów mistrzów prezentacji
Tajemnice stylu prezentacji Steve’a Jobsa.
Prezentacja jako niełatwa sztuka upraszczania: zasady i porady
Mirosław Oczkoś
5 x 45 min
Pierwszego wrażenia nie da się zrobić po raz drugi
Typy osobowości
Efektywne otwarcie prezentacji.
Jak pozyskać i utrzymać uwagę słuchaczy.
Sztuka nawiązywania i podtrzymywania kontaktu ze słuchaczami.
Efekt pierwszego wrażenia tzw. efekt aureoli – kiedy się zaczyna i co na niego
wpływa.
Budowanie interaktywnego przekazu.
Język wystąpień i prezentacji.
Jak przekazywać informacje posługując się pozytywnym językiem?
Sztuka mówienia, czyli jak zostać królem
Podstawy retoryki
Marek Ścibior
warsztaty z tworzenia inspirujących prezentacji
3 x 45 min
Uczestnicy szkolenia podzieleni na grupy tworzą krótkie 5-10 minutowe prezentacje wykorzystując dostępne w sieci informacje.
Podsumowanie dokonań
red. Krzysztof Mroziewiecz, Mirosław Oczkoś, Marek Ścibior komentują i oceniają prezentacje ( w formie interaktywnej dyskusji z uczestnikami)
Prowadzący
Mirosław Oczkoś – aktor, reżyser filmowy i telewizyjny, absolwent PWSFTviT
w Łodzi oraz SGH w Warszawie, specjalista PR w zakresie pracy z głosem i autoprezentacji.
Trener/konsultant m.in. polityków, menedżerów. Współpracował
z wieloma stacjami radiowymi. Komentator TVN24, TVN, TVP. Prowadzi
zajęcia w zakresie sztuki prezentacji przed kamerą oraz sprawności mówienia
w Podyplomowym Studium Public Relations w Szkole Głównej Handlowej
w Warszawie i Uniwersytecie Łódzkim. Autor książek: „Abecadło mówienia”.
„Paszczodźwięki. Mały poradnik dla wielkich mówców”.
Marek Ścibior – spędził 10 lat na medialnym i internetowym froncie w POLITYCE,
Gazecie Wyborczej, Wirtualnej Polsce, radiu PIN. W nowej zawodowej
roli skoczył na głęboką wodę i zacumował w Gdyni, konkretnie w Parku Naukowo
- Technologicznym, gdzie zajmuje się twórczym przetwarzaniem informacji
z naciskiem na wymyślanie i tworzenie brawurowych prezentacji. Uważa,
że żyjemy w błogosławionych czasach dla pomysłowych prezentacji, które nie
tylko służą lepszej komunikacji, ale są sztuką dzielenia się wiedzą, pasją oraz
źródłem inspiracji.
Krzysztof Mroziewicz - dziennikarz POLITYKI, były korespondent wojenny.
Studiował na Wydziale Matematyki i Fizyki, dyplom zrobił także na Wydziale
Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Przez wiele lat był związany z programem
„7 dni świat” jako komentator spraw międzynarodowych. W latach 1996–
2001 był ambasadorem Polski w Indiach, Sri Lance i Nepalu. Jest autorem wielu
książek, m.in. „Ucieczka do Indii”, „Dziennikarz w globalnej wiosce”, „Moc,
niemoc i przemoc” czy „Ćakra, czyli kołowa historia Indii”.