2013: trudny dobry rok
Po roku funkcjonowania w ramach nowej formuły prawnej – od 1 stycznia 2013 r. wydawcą POLITYKI jest Spółka Komandytowo-Akcyjna – możemy z satysfakcją stwierdzić, że podjęta jednomyślnie przez wszystkich udziałowców spółdzielni decyzja o przekształceniu spółdzielni wydawniczej w spółkę była – jak się wydaje z perspektywy tego, co się wydarzyło w 2013 r. – ze wszech miar słuszna. I dla samego tygodnika, i dla całego wydawnictwa.
Nasze przekształcenie zbiegło się z kolejnym trudnym rokiem na rynku mediów. Chcąc utrzymać stabilność finansową, wydawcy i nadawcy musieli uciekać się do licznych działań ograniczających koszty funkcjonowania: od zwolnień i redukcji wynagrodzeń pracowników (w tym dziennikarzy) po obniżki wydatków pozapłacowych. Również i my dokonaliśmy szczegółowego przeglądu i korekt kosztów naszej działalności. Podjęte kroki nie były, niestety, w stanie zrównoważyć spadków w przychodach z reklam, jakie są udziałem wszystkich wydawców prasy. Stąd w sierpniu ub.r. zostaliśmy zmuszeni – po pięciu latach utrzymywania ceny na niezmiennym poziomie 5 zł – do podniesienia ceny POLITYKI o 90 gr. Podobnie postąpili wszyscy wydawcy tygodników.
Pomimo podwyżki, dzięki naszym wiernym i lojalnym czytelnikom, POLITYKA umocniła się w ubiegłym roku na pozycji lidera sprzedaży na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku tygodników opinii. Z wynikiem 127,5 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy na wydanie jesteśmy najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. Warto też przy tym odnotować, że nasza sprzedaż z roku na rok rośnie i nieprzerwanie od 2006 r. przewodzimy w naszym segmencie rynku prasowego.