Powiększa się dystans pomiędzy sprzedażą POLITYKI a pozostałymi tygodnikami opinii – wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Z wynikiem 121 tys. egzemplarzy POLITYKA odnotowała w pierwszym kwartale 2014 r. najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tytułów segmentu i była tym samym najchętniej kupowanym tygodnikiem społeczno-politycznym w Polsce. Na drugim miejscu – ze średnią sprzedażą 116, 3 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”. Sprzedaż pozostałych tygodników spadła poniżej 80 tys. egz. „wSieci”, który uplasował się na trzecim miejscu w zestawieniu, sprzedawał średnio 79,4 tys. egz., „Do Rzeczy” – 66,3 tys. egz., zaś „Wprost” – 51,4 tys. egz.
Pozycję POLITYKI umacniają także dane dotyczące sprzedaży tzw. e-wydań, czyli elektronicznej wersji POLITYKI. W okresie styczeń–marzec 2014 r. nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej i swoich wydań na iPada, sprzedawał średnio 8,4 tys. egz. „Newsweek” odnotował sprzedaż na poziomie 5,4 tys. egz., „wSieci” – 1,1 tys. egz., „Do Rzeczy” – 1,7 tys. egz., „Wprost” – 1,7 tys. egz.
Również wyniki sprzedaży z marca 2014 r. potwierdzają naszą przewagę nad konkurencją. POLITYKA była w tym miesiącu jedynym tygodnikiem opinii, którego średnia sprzedaż przekroczyła 120 tys. egz. (120,3 tys. egz.). Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek” (który w marcu sprzedawał średnio 116,7 tys. egz.), na trzecim – „wSieci” (81,3 tys. egz.), a na kolejnych – „Do Rzeczy” (64,5 tys. egz.) oraz „Wprost”, którego sprzedaż spadła poniżej poziomu 50 tys.