O Polityce

1. POLITYKA liderem sprzedaży

Polityka

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w ostatnich trzech kwartałach POLITYKA była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce. Średnia sprzedaż naszego pisma w tym czasie wynosiła 119 tys. egzemplarzy. Na drugim miejscu zestawienia – ze średnią sprzedażą 117 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”. Sprzedaż pozostałych tytułów nie przekroczyła 80 tys. egz. Tygodnik „wSieci” sprzedawał średnio 76 tys. egz. „Do Rzeczy” – 54 tys. egz., zaś „Wprost” – 42 tys. egz.

POLITYKA dominuje także w sprzedaży tzw. e-wydań, czyli elektronicznych wersji tytułów prasowych. W okresie styczeń–wrzesień 2015 r. nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej i swoich wydań na iPada, sprzedawał średnio 9,6 tys. egz. i był jedynym tytułem w segmencie, który odnotował wzrost sprzedaży w stosunku do pierwszych trzech kwartałów 2014 r. (9 proc.). Dla porównania średnia sprzedaż e-wydań konkurencyjnych tytułów w tym czasie wynosiła: „Newsweek” – 4,4 tys. egz. (spadek o 13 proc.), „Do Rzeczy” – 1,5 tys. egz. (spadek o 10 proc.), „wSieci” – 0,9 tys. egz. (spadek o 15 proc.), „Wprost” – 1,3 tys. egz. (spadek o 27 proc.).

Polityka 49.2015 (3038) z dnia 01.12.2015; Do i od redakcji; s. 114
Reklama