O Polityce

Art Front za Duda Day

Joanna Mucho / Polityka

Ogromnie miło nam poinformować, że nasza redakcja otrzymała pierwszą nagrodę (Art Front) za najlepszą okładkę prasową w kategorii: polityka i ekonomia w konkursie Izby Wydawców Prasy Grand Front. Wyróżniona okładka z hasłem „Duda Day” (POLITYKA 32/15) odnosiła się do artykułu Mariusza Janickiego i Wiesława Władyki poświęconego Andrzejowi Dudzie, który w tym czasie obejmował urząd prezydenta. Autorzy zastanawiali się, czy Duda będzie prezydentem PiS i notariuszem politycznej wendety, czy może wszystkich zaskoczy i stanie ponad podziałami.

Autorką wspomnianej okładki jest szefowa działu graficznego POLITYKI Joanna Mucho. Co warto podkreślić, jest to już kolejne tego typu wyróżnienie dla naszych grafików. Na drugim i trzecim miejscu w kategorii: polityka i ekonomia znalazły się okładki „Newsweeka” (20/15) i kwartalnika „Res Publica Nowa” (4/15). Natomiast „Tygodnik Powszechny” (50/15) otrzymał wyróżnienie.

Łącznie do tegorocznej, czternastej już, edycji konkursu Grand Front zgłoszono 432 okładki z ponad 200 różnych redakcji – lokalnych, regionalnych i ogólnokrajowych. Prace te rywalizowały w dziewięciu kategoriach dla prasy drukowanej. Ponadto redakcje rywalizowały także o nagrody w kategoriach dla wydań cyfrowych – zgłoszono osiemnaście aplikacji mobilnych, stron internetowych i publikacji na tablety. Redakcje przysłały także 26 zgłoszeń do nagrody specjalnej.

Nagrodę główną – Grand Front 2015 – otrzymała redakcja „Polska The Times” za okładkę autorstwa Tomasza Bocheńskiego „To już jest wojna”(33/15), która odnosiła się do listopadowych zamachów w Paryżu.

Polityka 21.2016 (3060) z dnia 17.05.2016; Do i od redakcji; s. 114
Reklama